Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות צעצוע של סיפור 3 – הביקורת המלאה

צעצוע של סיפור 3 – הביקורת המלאה

דוא

אחת מתופעות הקיץ שדי הפתיעו אותי, הייתה הצלחתו המסחררת של משחק הוידאו החדש בסדרת צעצוע של סיפור. נכון מדובר בחופש הגדול, נכון שמדובר במשחק הקשור לאחד מסרטי האנימציה הטובים (והמצליחים) בכל הזמנים, אבל עדיין, הייתי מופתע. כל זאת השתנה זמן קצר לאחר שהתחלתי להבין שבניגוד לסטיגמה, הפקתו של המשחק אינה רק משאבת כספים, ובהחלט דואגת לספק את הסחורה.

את האמת, בניגוד לסרטים רבים (מז'אנרים רבים ומגוונים) שהיוו חלק משמעותי מילדותי, דווקא את סדרת "צעצוע של סיפור", ראיתי כמשקיף מהצד. הכוונה היא שאחותי הקטנה הייתה זאת שהתבגרה ביחד עם הסדרה, וביחד עם זאת גם הפכה את וודי, באז, ורקס הדינוזאור לזיכרון הילדות שלה. המשחק החדש שכפי שציינתי בפתיח, זכה להצלחה מסחררת (הן ברמת הביקורות, והן ברמת המכירות), מצליח לדעתי יותר מכל משחק ילדים אחר, להעביר את החוויה מהמסך הגדול אל המסך הקטן. רק לאחרונה כתבתי לכם על המשחק של "שרק", ואני בהחלט יכול לכתוב שההבדלים בין המשחק הם מהותיים. החל מהפרזנטציה הנהדרת (שכוללת ליין רחב מפס קול הסרט, כולל דיבוב של חלק ניכר מהמדבבים), דרך הגרפיקה שבהחלט עומדת בקנה אחד עם משחקים מפורסמים בהרבה, ועד למשימות עצמן.



המשימות עצמן שמופיעות על פני לוח המשחק (בניסיון לדמות משחקי קופסא קלאסיים), מאפשרות לשחקן לקבל טעימה מעלילת הסרט, אבל במקביל גם לקבל קריצות רבות לעולם הדמיוני של הדמויות השונות. כן למרות שעלילת המסגרת של המשימות השונות, היא עלילת הסרט, המשימות שקנו אותי (לפחות בהיבט הנוסטלגי), היו המשימות בהן וודי ובאז (ישנם שלבים שניתן לשחק גם עם ג'סי), נכנסו לעולם הדמיוני שבו הם חיים. לפי דעתי לא רק שמדובר באנקדוטה חשובה ובדרך להאריך את חיי המדף של המשחק, מדובר בהחלטה שמראה שלצוות הפיתוח של המשחק, הייתה כוונה לפנות לאותם ילדים שגדלו עם הסדרה בעבר. לדוגמא, אחת המשימות הראשונות במשחק, לוקחת את השחקן לגלם את באז שנות אור, במהלך ניסיונו לנצח את השליט המרושע זורג, כאשר כל הבנייה של השלב וסרטוני המעבר, מהווה קריצה ישירה לסצנה הפותחת את הסרט השני בסדרה.

14669061510_Buzz_zapping_2
14669061510_Buzz_zapping_2
14671061510_Woody__overlooking_Western_landscape
14673061510_Woody_riding_Bullseye_through_Western_Town
14674ScreenSnap00016
14678ScreenSnap00057
14687TS3_TNLD_2010-04-07_17-22-05-26
14688TS3_TNLD_2010-04-07_17-51-44-07


מנוע המשחק בניגוד למשחקים שמיועדים לילדים, אינו מנסה להיות אך ורק פשוט, הוא אומנם מקל על ילדים\שחקנים מתחילים את העבודה בחלק מהשלבים (מנגנון קבלת רמזים, ושמירה על מד הבריאות לאחר פסילות רבות), אבל עדיין מצליח לגוון ולאתגר בו זמנית. כפי שציינתי מבנה המשימות במשחק, אינו אחיד ולפיכך לוקח את השחקן לשלל משימות, בהן משימות פעולה וירי, משימות פלטפורמה קלאסיות (קפיצות מנקודה לנקודה, פתרון חידות), ואפילו מיני משחקים קלילים. למרות שדיי נהניתי מסגנונות המשחק השונים, סגנון הפלטפורמה המוכר והטוב, הוא שקנה אותי ובמיוחד הזכיר לי כמה אני אוהב את הז'אנר הזה. בכל הקשור לרמת הקושי במשחק, אין ספק שהיא הולכת ועולה ככל שהמשחק מתקדם. לכן, למרות שהמשחק מיועד לילדים (בעיקר גילאי 7-12), אני חושב שיוצרי המשחק בהחלט בחרו בדרך שתאתגר את השחקן, ומבחינתי זה טוב. אומנם ישנן בעיות בכל הקשור לזוויות המצלמה (במספר שלבים, ניתן לשלוט על הזוויות, בעוד שבאחרים לא), ובכל הקשור למסך המפוצל במשחק לשני השחקנים. הכיף לשחק במשחק בשני שחקנים קיים (כך אני שיחקתי במשחק, וחטפתי צעקות מאחותי לאור יכולתי העלובה...), אבל המסך המפוצל אינו עושה חסד עם המשחק ופוגע במידה מסוימת בחווית המשחק. הכוונה שלי היא שלמרות שיש צורך במסך מפוצל, אני חושב שהיה צריך לפצל אותו בצורה אופקית ולא אנכית, כי בשלבים מסוימים (במיוחד בשלבי קפיצות), נוצר בלבול מסוים.



מעבר לעלילת המשחק שמספקת בסביבות החמש שעות של הנאה (מינוס פלוס כמובן), מצאתי את עצמי מתמכר למצב "ארגז הצעצועים". מצב ארגז הצעצועים, הינו מצב משחק נפרד ממצב העלילה, ולמעשה מהווה\מאפשר לשחקן לעצב את עולם הצעצועים שלו, ואם יש משהו שלקח אותי לילדות זה המצב הזה. מדובר במצב שמבחינה מעשית אמור לספק לשחקן סביבת משחק פתוחה בה שולט השחקן על העיירה הוירטואלית שלו. החל מעיצוב מעשי של התושבים השונים, דרך עיצוב הבניינים, ועד להוספת אטרקציות חדשות. זה אולי נשמע דבילי על הנייר, ובפועל נראה גם דיי דבילי מבחוץ, אבל מצאתי את עצמי יושב שעות על גבי שעות ומשחק במצב. הקונספט עובד על כך שהשחקן מקבל כסף וירטואלי\צובר מוניטין בזכות השלמת משימות (מתן מראה מסוים למוסדות בעיירה, איסוף פרות, השתתפות במרוצים ועוד), הכסף משמש את השחקן, להכניס עוד ועוד אלמנטים ודמויות חדשות אל ארגז הצעצועים ובכך להעשיר את עולמו. למרות שניתן למצוא רפטטיביות מסוימת בכל קשור למשימות השונות, הכיף בלראות את מגוון התושבים הולך ומתרחב, ואת האטרקציות החדשות בעיר (ישנה אפילו אטרקציה שבה ניתן ליצור רכבת הרים למכוניות), הוא מה שמשך אותי לחזור ולשחק במשחק, יותר מכל דבר אחר.

לסיכום, אני יודע שבשוק רווי משחקים, בטח לפני תקופת החגים הבאה עלינו לטובה, רבים מכם לא יקפצו על ההזדמנות לשחק בצעצוע של סיפור 3, אבל אם יש משחק שעונה על ההגדרה, משחק לכל המשפחה, זה בדיוק המשחק. משחק שבו ניתן לשחק ביחד עם הילדים, לקפוץ ולהינות, לבנות ולעצב, ובעיקר להתחבר לדמויות ולקלאסיקה שהיא צעצוע של סיפור.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
JayJay   |2010-09-07 23:26:06
מדובר במשחק שעניין אותי כבר תקופה ארוכה לאור ההנאה שאני מפיק מסדרת הסרטים. ללא ספק קריאת הביקורת תגרום לי לרכוש אותו בבוא העת.
תודה אורן !
אלמוני   |2010-09-09 05:12:47
שכחת שיש טוויסט ענק וממש לא צפוי במצב הtoy box....
Evil Doctor Porkchops!
אלמוני   |2013-01-03 11:33:56
מי יודע מה הקוד שיש בהגדרות
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."